• Καλέστε μας
  • 210 99 28 015

info@loulakisphysio.gr

ΧΡΗΣΙΜΑ ΑΡΘΡΑ

Το λεμφοίδημα ουσιαστικά ορίζεται η παθολογική συσσώρευση λεμφικού υγρού στους διάφορους ιστούς. Το γεγονός αυτό προκαλεί οίδημα (πρήξιμο) στην περιοχή που πάσχει. Στην περίπτωση που δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, μπορεί να προκαλέσει χρόνια φλεγμονή και προοδευτική σκλήρυνση. Ορισμένες φορές μάλιστα μπορεί να παρατηρηθεί και λεμφοστατική ελεφαντίαση, δηλαδή αύξηση του οιδήματος σε βαθμό που το πάσχον άκρο να θυμίζει το άκρο ελέφαντα.

Το λεμφοίδημα παρουσιάζεται συνήθως σε άνω και κάτω άκρα, αλλά ενδέχεται να εμφανιστεί στην κοιλιακή χώρα, στα γεννητικά όργανα, στο στήθος ή στο πρόσωπο.

Τα κλινικά συμπτώματα στο λεμφοίδημα μπορεί να είναι:

• Προοδευτική αύξηση όγκου του άκρου (αρχικά περιφερικά και μετέπειτα προς το κέντρο)
  • Αίσθηση βάρους στο πάσχον άκρο
  • Μυική αδυναμία και περιορισμός στην κίνηση
  • Χαμηλή αισθητικότητα
  • Ασύμμετρο οίδημα
  • Χαρακτηριστικό εντύπωμα μετά από πίεση
  • Αίσθηση ανελαστικότητας δέρματος
  • Προοδευτική σκλήρυνση μαλακών ιστών (ίνωση)
  • Πάχυνση δέρματος λόγω υπερκεράτωσης και έλκη λόγω λοιμώξεων

Η πιο αποτελεσματική θεραπεία για το λεμφοίδημα θεωρείται σήμερα η Ολοκληρωμένη Αποσυμφορητική Θεραπεία (C.D.T.). Η μέθοδος αυτή περιλαμβάνει:

• Αξιολόγηση
  • Λεμφική Μάλαξη
  • Διαλείπουσα Συμπίεση με Αεροθαλάμους
  • Κινησιοθεραπεία
  • Συμπιεστική Περίδεση
  • Συμπιεστικές Ελαστικές Κάλτσες/Μανίκια
  • Εκπαίδευση Ασθενούς

Πλέον σήμερα υπάρχουν πολλές παρεμβάσεις στη διάθεση ατόμων με νόσο του Πάρκινσον. Εκτός από τη φαρμακευτική αγωγή και την χειρουργική προσέγγιση, η άσκηση και η φυσιοθεραπεία αποτελούν σημαντικές επιλογές για τους ασθενείς με νόσο Πάρκινσον.

Ο φυσιοθεραπευτής σχεδιάζει ειδικό πρόγραμμα ασκήσεων εξατομικευμένο με βάση τις ιδιαιτερότητες του ασθενή και την κλινική εικόνα του. Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ σημαντική η εξατομίκευση της αντιμετώπισης αυτών των ατόμων καθώς η συγκεκριμένη νόσος έχει ποικίλα συμπτώματα που εκφράζονται στον καθένα διαφορετικά.

Τα κλινικά συμπτώματα της νόσου μπορεί να περιλαμβάνουν δυσκολία στην έναρξη κίνησης, βραδύτητα, μειωμένο συντονισμό κινήσεων, δυσκολία στη διατήρηση κίνησης, δυσκαμψία σε άκρα και κορμό, αστάθεια, παθολογικός τρόμος.

Ο φυσιοθεραπευτής ουσιαστικά μέσω της ολιστικής προσέγγισης και της εκπαίδευσης του ασθενούς στην κίνηση προλαμβάνει και μειώνει τα συμπτώματα, έχοντας ως επακόλουθο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών με νόσο Πάρκινσον.

Η κλινική εικόνα ασθενών που πάσχουν από κάποια νευρολογική διαταραχή ποικίλει σημαντικά ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού και πολλές άλλες παράμετρους. Τα άτομα με νευρολογικές παθήσεις μπορεί να παρουσιάζουν διάφορες αισθητικές, κινητικές και γνωστικές δυσκολίες. Στον τομέα της φυσικοθεραπείας εξετάζονται και αντιμετωπίζονται οι κινητικές δυσλειτουργίες όπως αδυναμία, παράλυση, μειωμένη αδρή και λεπτή κινητικότητα, δυσκαμψία καθώς επίσης και απουσία ελέγχου κίνησης.

Πολλές σύγχρονες ερευνητικές μέθοδοι αποδεικνύουν την αποτελεσματική συμβολή της φυσικοθεραπείας στην αντιμετώπιση ποικίλων νευρολογικών παθήσεων. Σε αυτόν το στόχο έχει σημαντικό ρόλο το θεραπευτικό Pilates.

Οφέλη του θεραπευτικού Pilates

• Αρμονικός συνδυασμός αλληλεπίδρασης νου και σώματος
  • Βελτίωση στάσης σώματος και ανάπτυξη λεπτότερων και πιο γραμμωμένων μελών
  • Εκπαίδευση για σωστή αναπνοή και αύξηση της ενέργειας
  • Εστίαση στη σταθεροποίηση του κορμού κεντρικά αλλά και σφαιρικά
  • Βελτίωση κινητικότητας αρθρώσεων & σπονδυλικής στήλης
  • Αύξηση δύναμης, ελαστικότητας, αντοχής, συγχρονισμού σώματος
  • Μείωση κατάθλιψης/άγχους και κατ' επέκταση βελτίωση της ποιότητας ζωής

Ως Αυχενικό Σύνδρομο ορίζεται μια ομάδα συμπτωμάτων όπως πόνος και δυσκαμψία στον αυχένα που μπορεί να επεκτείνονται προς την περιοχή του ώμου και το ανώτερο τμήμα της ράχης.

Εκτός τα συμπτώματα του πόνου και της δυσκινησίας του αυχένα, υπάρχει και έντονος μυικός σπασμός των αυχενικών μυών και της ράχης, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται συχνά κεφαλαλγίες, ίλιγγος και τάση για εμετό.

Η συνηθέστερη αιτία που προκαλεί το αυχενικό σύνδρομο είναι η καθημερινή κακή στάση του αυχένα στην εργασία, σε αθλητική δραστηριότητα αλλά ακόμη και στον ύπνο ή όταν απλά καθόμαστε. Επίσης μετά από κάκωση ή τραυματισμό στην περιοχή του αυχένα συχνά εμφανίζεται πόνος στην περιοχή.

Το αυχενικό σύνδρομο ενδέχεται να εμφανιστεί λόγω του εκφυλισμού της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης σε περιπτώσεις αυχενική σπονδύλωσης ή σπονδυλοαρθρίτιδας.

Σπανιότερα το αυχενικό σύνδρομο μπορεί να εκδηλωθεί εξαιτίας παθολογικών νοσημάτων όπως μικροβιακές λοιμώξεις, νεοπλασίες, όγκοι και ενδοκρινολογικά νοσήματα.

Το Πρόγραμμα Φυσικοθεραπείας για την αντιμετώπιση του αυχενικού συνδρόμου περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

• Φυσικοθεραπευτική εκτίμηση
  • Υπέρηχο